Thursday, December 29, 2011

alam pekerjaan *sementara ke universiti

assalamualaikum ...well hello there .. hari ni 29 dec 2011 adalah hari bersejarah bagi aku ..sebab ape?? sebabb nilah hari pertama aku start bekerja ..ni bermaksud aku akan ade duit aku sendiri b bukan duit milik aku yang ayah bagi tiap2 bulan..tapi belum betul2 alam pekerjaan lagi .. sebab bekerja hanya untuk isi masa yang terluang sementara masuk ke universiti .. plus,,tarikh masuk ke universiti dah pun ditetapkan pada bulan 9 dan bukan 6 lagi macam sebelum ni .. bayangkanlah SEMBILAN BULAN!! xkan sepanjang tempoh tu nak duduk rumah goyang kaki je kot?atau pun duduk umah ulang rutin yang same ; bagngun pagi,basuh kain,angkat kain,lipat kain ,masak n bla bla .. tapi bak kate mak aku lah 'otak tu xberkembang lah jia duduk umah je,cube kerja.at least bertambah lah jugak diut tuh' ... tapi yg pastinyer,pergi kerja pn mak ak still suruh wat2 kerja rumah ..ak xkesah pn sebab sepanjang thun 2011 ni aku jarang tolong2 sangat ..kan nak SPM,xpayahlah wat kije..(ayat klise),,
fikir punya fikir,aku teringat tawaran dari sebuah kilang yg boleh dikatakan kan besar la jugak sebab gaji yg ditawarkan memang besar..KILANG PIONEER!! .. dia hantar tawaran kerja ni kat sekolah ... yang diperlukan seramai 400 ORANG dan PEREMPUAN SAHAJA .. tapi kontrak sampai bulan tiga je la ..ak cerita kat parents ak dok kenagelak ngan dorang??? terus xbersemangat ak..lagi pun aku xsanggup digelar MINAH KILANG!! ,, arrrr ,,,tidak ... tapi gaji memang masyuk babe ..RM46 SEHARI ..cube kira kalau sebulan ..xke rm1000++ ???? ramailah kawan aku yang apply ..
tapi family aku pn cakap xpayah kije situ .. ikut shift lagi ..penat xpenat an?? sekarang ni aku bersyukur sebab ALLAH permudahkan urusan aku cari kije..sebabb ak xdelah cari sangat ..saje tanye2
.tetibe ade sorang kawan aku ni msg offer aku ganti dye kije sebab mak dye suruh kije kat pioneer tu ... nak tau kije ape???? tadaaaaaaa >> KOPERASI SEKOLAH!!,,, jangan nak gelak sangat ..asalkan cuti aku terisi n dapat duit..GAJI???? Ngehehe..xpayahlah tanye ..lalala ..ok lah ..sudahlah penat packing buku tady .. ni pulak penat menaip ...tangan da sengal2 da ni .... out dulu .. asalamualaikum ///

No comments:

Post a Comment